Moordrecht - Gouderak

Moordrecht  - Gouderak

Home  › ... De Stroom › Jeugdraad

Jeugd De Stroom

Crèche (0 - 2,5 / 4 jaar)

Iedere zondagochtend is er in de Dorpskerk crèche voor kinderen tot 2,5 jaar oud. In de weken dat er geen kinderkerk is, is er crèche voor kinderen tot 4 jaar oud.

Kinderkerk (vanaf 2,5 jaar t/m groep 8)

Er is om de week kinderkerk in de Dorpskerk voor kinderen vanaf 2,5 jaar t/m groep 8. Behalve in de zomervakantie en tijdens bijzondere diensten. Vóór de verkondiging gaan de kinderen met de groepsleiding naar hun eigen ruimte. Er is een groep voor de onderbouw (zij zitten in de consistorie) en een groep voor de bovenbouw (zij gebruiken de kerkzolder). Beide groepen werken met Bijbel Basics.

Vanuit de kinderkerk organiseren we ook andere activiteiten, bijvoorbeeld een kinderdisco of een spelletjesmiddag.

Voor een sfeerimpressie kun je klikken op: https://photos.app.goo.gl/EHQtouCNRxExz1B98

Wil je op de hoogte blijven van activiteiten van de kinderkerk, meld je dan aan voor de appgroep.

Contactpersoon: Carola Koppenaal (06-25597478).

Tienerontmoetingen (12 - 16 jaar)

Bij de tienerontmoetingen staat de groep centraal. Met en voor de tieners maken we ieder half jaar een mooie mix tienerontmoetingen. In deze mix zitten geloofsgesprekken, sociale activiteiten, sportieve activiteiten, Sirkelslag Young en events.

Voor een sfeerimpressie kun je klikken op: https://photos.app.goo.gl/4rJ2c6yt8bURX5Ek7

Eindexamens

Ieder jaar leven we graag mee met de eindexamenkandidaten. Doe je eindexamen op een middelbare school of ken je iemand die eindexamen doet, we komen graag even bij je aan de deur!

Verdiepingskring (21+)

De verdiepingskring is een bijbelstudie-/gespreksgroep met jongeren. We komen eens in de maand op zondagavond bij elkaar in de Stee (Boerderijlaan 2) voor bijbelstudie en ontmoeting. Daarbij gaan we zo'n twee keer per seizoen samen koken/gourmetten en organiseren we activiteiten zoals de Nationale Bijbelquiz voor gemeenteleden en een Emmaüswandeling.

Voel je vrij om aan te schuiven.

Contactgegevens: Carola Koppenaal (06-25597478)

Bijzondere diensten en vieringen

Zondagochtend 30 juni in de Dorpskerk: Overstapdienst

Overstapdienst (groep 8)
Ieder jaar kunnen kinderen uit groep 8 hun overstap markeren in een overstapdienst. Zij gaan van basisschool naar middelbare school en van kinderkerk naar tienerwerk. Kinderen (en hun ouders) die dat willen kunnen zelf meewerken aan deze feestelijke dienst.

Voor een sfeerimpressie kun je klikken op: https://photos.app.goo.gl/gsAYGjZvNRTXViku6

De kinderen uit groep 8 krijgen vanzelf van ons een uitnodiging. Zelf aanmelden mag ook.

Jeugdpastoraat

Er speelt nogal veel in het leven van kinderen, tieners en jongeren. De één komt daar wel doorheen, de ander heeft extra zorg nodig.

Wij vinden het belangrijk dat de jeugd gezien wordt en zichzelf gezien weet en zijn daarvoor ook beschikbaar. Per app, telefonisch of met een glas cola of kop koffie.

Voor-van-alles-en-nog-wat kun je bij ons terecht.

Contactgegevens Jeugdraad:

Tijdelijk contactpersoon: Herma van Eijk (06-30535633)